Te sunăm noi…

Gata. E momentul. Din cele 20 de CV-uri trimise, ai fost invitat la un interviu. Pentru că timpul pe care l-ai petrecut cu pregătirea ți-a luat destul de mult, ești în întârziere, dar vor înțelege ei pentru că vei pune acest lucru pe seama traficului aglomerat. Te-ai gândit și ce salariu să ceri pentru competențele vaste pe care le deții. În legătură cu firma, nu știi prea multe, dar e de datoria lor să prezinte cu ce anume se ocupă, corect? Despre postul în sine, ai citit, nu ești neapărat încântat, dar îți spui că până la urmă e un simplu job și nu trebuie neapărat să îți placă ceea ce vei face. Participi la interviu și în încheiere ți se spune, „te sunăm noi..”.

O fi de bine? Sau nu? În fine, oricum au fost ciudați că te-au pus pe tine să povestești ce informații ai despre firmă și nici măcar nu au părut dispuși să îți ofere suma de bani pe care ai cerut-o.

Sursa

Evident, povestea de mai sus este o metaforă, însă se întâmplă să existe persoane care se confruntă cu situația „te sunăm noi…” și să nu mai fie sunat în veci de acea firmă. Pentru a preîntâmpina astfel de situații, și pentru ca potențialul angajat să înțeleagă ce anume nu a funcționat, mai jos am realizat o succintă listă cu sugestii despre cum ar trebui gestionată relația cu viitorii angajatori.

    • Realizează un CV unic pentru fiecare post pentru care aplici. Dacă vrei să fii tratat ca un candidat unic, tratează-i și tu la fel pe viitorii tăi angajatori.
    • Cv-ul trebuie să scoată în evidență acele calități pe care angajatorul le caută. Selectează cele mai importante abilități și competențe pe care le vizează respectivul post. Este demn de admirat faptul că de-a lungul timpului ți-ai îmbunătățit și dezvoltat o serie de competențe, dar crede-mă că oamenii se vor uita după acele cuvinte cheie care corespund profilului disponibil și dacă nu reușești să atragi atenția din primele rânduri, vei aștepta un telefon care nu va mai veni.
    • CV-ul este un rezumat al parcursului tău, așadar nu scrie un roman pentru că ai mari șanse să îl transformi în simplă maculatură.
    • Studiază despre companie înainte să te prezinți la interviu. De la membri echipei la valori, cultură organizațională, proiecte de implicare socială, pasiuni ale CEO-ului, cine știe poate vei fi pe lista scurtă a celor aleși și vei avea o întrevedere și cu el.
    • Fii punctual. Prima impresie contează, așa că este indicat să pleci mai devreme de acasă, pentru a preîntâmpina situații care te-ar putea determina să ajungi după ora stabilită.
    • Ascultă. Este de dorit să nu îți întrerupi interlocutorul pentru a arăta că știi informația aceea despre firmă.
    • Notează-ți idei. Dacă sunt lucruri pe care fie vrei să le lămurești ulterior „la rubrica <Întrebări>”, fie sunt informații despre organizarea activității, a echipei etc, nu te sfii să le notezi, asta denotă interes.
    • Adresează întrebări. Să adresezi întrebări nu înseamnă nici că nu ai înțeles, nici că ești prea indiscret, ci pur și simplu vrei să înțelegi procesul.
    • Scrie un e-mail după participarea la interviu. Nu uita să le mulțumești interlocutorilor tăi pentru timpul și disponibilitatea afișate, e un semn de respect.
    • „Te sunăm noi…” nu înseamnă neapărat nu. Mai mult pentru o firmă care se respectă și îi respectă pe oamenii care le trec pragul, își vor face timp să sune indiferent de răpunsul pe care urmează să îl dea.

Acestea sunt doar câteva idei, pe care puteți sau nu să le luați în calcul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *