Sunt angajații importanți?

De câte ori nu ați auzit „dacă nu îi convine, să plece, sunt alții la rând”? Este această abordare a managementului, una sănătoasă? Care sunt implicațiile unei astfel de atitudini? Are impact și asupra celorlalți angajați?

Toate organizațiile au angajați, cum toate organizațiile au și manageri. Unele organizații au oameni capabili, altele mai puțin pricepuți, și da, aici mă refer atât la angajați cât și la cei care îi coordonează.

Sursa

Da, este de necontestat faptul că profitul depinde de un management bun – pentru fiecare departament –, dar acei manageri ating obiectivele setate singuri? Corect! Nu! Obiectivele sunt îndeplinite printr-un efort susținut manager-echipă. Cu cât echipa este mai implicată, mai motivată, cu atât rezultatele sunt mai bune, iar obținerea lor se face cu un efort mult mai redus.  Prin analogie, e ca și cum pasiunea vieții tale este să gătești și tu acum esti chef bucătar cu trei stele Michellin.

Dar să ne gândim pragmatic, de ce este de dorit să ai o echipă sudată, dedicată, cu care să construiești o autostradă nu doar un drum de țară.

O persoană care se simte prețuită, își dă interesul să găsească soluții, să aducă idei, să implementeze proiecte cu simț de răspundere. Iar dacă managementul abordează o atitudine de „lasă că găsim și alții” cu siguranță se va crea o ruptură la nivel organizațional care se va traduce în primul rând prin pierderea încrederii în echipă.

Siguranța este iarăși un factor important pentru echipă și bunul mers al afacerii. De altfel știm bine că nevoia de siguranță ocupă un loc de cinste în piramida nevoilor, situându-se pe poziția a doua în viziunea lui.

Respectul pe care îl primește un angajat pentru munca sa se va regăsi în respectul pe care el îl oferă companiei, ideii, clienților, colegilor și superiorilor săi.

Motivarea angajaților, de la motivare financiară, la recunoașterea meritelor, la investiții în învățarea continuă trebuie privită ca un câștig de ambele părți, angajat-angajator.

Mai mult, o companie ar trebui să înțeleagă faptul că pierderea pe care o va suferi prin atitudinea „lasă că sunt alții la rând”, nu implică numai investiția privind procesul de recrutare și formare al respectivului angajat, alături de cheltuielile cu recrutarea, acomodarea, formarea următorului angajat, dar și pierderi survenite la nivel de imagine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *